MEHMET KEMAL İLE BİR ANI

 

 

 

DÜNYA GÜZEL OLMALI

 

Gazeteci yazar Mehmet Kemal’in Şair olduğunu bilmiyordum…

 

Şimdi hangisi olduğunu anımsamıyorum ama yanılmıyorsam 1977 ya da 78 dir. AFSAD Ankara Fotograf Sanatçıları Derneği olarak Antalya Filim Festivali çerçevesinde bir fotograf sergisi açmak üzere Antalya’ya davet edilmiştik.

 

O dönemde Marksist düşünceden, solculuktan en ufak bir ödün vermeyen derneğimizin başkanı SİNAN ÇETİN’in çakar almaz bir Volgwagen otomobili vardı. Yoksul sergimizi o otomobile yükleyip Sinan ile birlikte yollara revan olmuştuk. O serginin açılması macerası apayrı bir yazının konusu olabilir. Ancak Antalya’da o dönemde Cumhuriyet Gazetesi’nde yazan Mehet Kemal ile tanışmıştık ve uzun sohbetimizin ardından çooook uzaklardan akraba olduğumuz bile çıkmıştı ortaya.

O dönemde 20li yaşlarında şiirden ve şairlikten ödün vermezdim. Şiiri bir yaşama biçimi olaak lagıladığımdan söz eder, kıyıda köşede yazılmış tüm şiirleri bulur okurdum. Gelin görün ki Mehmet Kemal’in şair olduğunu bilmiyordum ve bunca eleştirel yazıyı yazan bir gazetecinin şair olabileceğini de düşünemezdim, çünkü o dönemde şiirin ille  romantizmi içermesi gerektiğini düşünür ve gaztecilik ile romantizmin aynı bedende buluşamayacağını sanırdım.

 

Aradan zaman geçti ve bir gün postadan Mehmet Kemal’in “Dünya Güzel Olmalı” adlı şiir kitabı çıktı.

 

Kitaplığımın en değerli eserlerinden birisi olarak sakladığım bu kitabın ardından Mehmet Kemal ile “UZAK AKRABAM MEHMET KEMAL” başlıklı bir söyleşi yapmış ve Fahrünnisa kadıbeşegil’in yönetimindeki OLUŞUM dergisinde yayımlamıştım…

 

Geçen gün arşivlerimi eşelerken karşıma çıkan bu güzel kitabın ve içindeki “ithafların” paylaşılması gerektiğini düşündüm.

 

İşte o kitap ve Mehmet Kemal’in yazmış oldukları. İlk ithaf benim doğduruğum yılda 1954 de yapılmış.

 

Bu yazı Yurt Gazetesi’nin kültür sanat ekinde yayımlanmıştır

Yorum bırakın

Filed under HABERLER, YAZILAR

Bir Cevap Yazın

