SÜLEYMAN BEY DE GİTTİ

Son 40-50 yıldır gazetecilik mesleğinde olup da Süleyman bey ile anısı olmayan kaç gazeteci vardır

Süleyman Demirel doğruları ve yanlışları ile gerçek bir devlet adamıydı

Hiç bir zaman onun siyasi görüşlerini beğenmedim, idamlar hakkında söylemiş olduklarını hiç bir zaman içime sindiremedim. O benim böyle düşündüğümü çok iyi bilirdi. İnanılmaz bir hafızası vardı ve hiç birşeyi unutmazdı

Şimdi tam tarihleri anımsayamıyorum, günlüklerim de benden uzaktalar; 70’li yıllarda yapılan bir seçim öncesinde Taksim Meydanı’nda seçim toplantısı yapacaktı, beklediği kalabalığı bulamadığı için çok sinirliydi. O dönemde “Ankara’dan Merhaba” köşesini yazmakta olduğum Demokrat İzmir Gazetesi’ne haberi şöyle geçmiştim “Taksim’de Demirel ve turşucular vardı!

Aradan yıllar geçti, 1996 yılında başında olduğum Ayral Holding, Zonguldak Çaycuma’da bir yatırıma girişmişti, ancak devletten almamız gereken desteği alamıyorduk. Her yere başvurmuştum, ancak cevap alamıyordum. Cumhurbaşkanlığı’na telefon ettim ve randevu istedim, üç gün sonra Ankara’da köşkteydim. O gün Süleyman Demirel, Necmettin Erbakan’a başbakanlık görevini veriyordu (28 Haziran 1996), bekleme odasında Şevket Kazan ile birlikte bekledik

Erbakan’ı uğurladıktan sonra beni içeri aldılar, “Eeee Ayral işler nasıl gidiyor? Başardığını izliyorum, sorun nedir?” Diye karşıladı beni. Onbeş dakika kadar süren görüşmeden sonra yaverini çağırdı ve Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri’nin (Necdet Seçkinöz) beni dinlemesini ve gereğini yapmasını istediğini söyledi. Genel Sekreter Seçkinöz beni cidiye almadı, buyur bile etmedi ve işimizi kaybettik, yatırımı gerçekleştiremedik

1997’de Fransa’ya geldim ve birkaç yıl Türkiye’ye dönemedim. 2001 ya da 2002 yılıydı, Ankara Gazi Osman Paşa’daki çalışma ofisinde Demirel’den randevu istedim, hemen randevu verdi gittim

“Neler oldu böyle Ayral? Turşucularla sende mi başbaşa mı kaldın yoksa?” diyerek beni hayrete düşürmüştü

O gün benden önce yakın dostu ve danışmanı, hocamız Prof. Bozkurt Güvenç ile görüşmüştü, Güvenç odadan çıkarken selamlaştığımızda, “Ayral senin talebendir değil mi?” diyerek bir kere daha şaşkınlaşmama neden olmuştu

Bunca siyaset adamı tanıdım, Süleyman Demirel gibi hafızası olanını bilmiyorum.

Süleyman Demirel, 91 yıllık ömürünü tamamlayarak aramızdan ayrılırken, ardında ciddi bir tarih bıraktı.

Herşeye rağmen, tüm hatalarına karşın devlet adamlığından ve demokrasiden hiç bir zaman ödün vermedi.

Onunla pek çok seçim gezisine katıldım, sofrasında yemek yedim. Tanrı taksiratlarını affetsin…

Yorum bırakın

Filed under Fotograflar

Bir Cevap Yazın

